Száguldás, Porsche, Szerelem

 2011.06.15. 08:10

A mai napon lesz 25 éve, hogy átadták a Hungaroringet. Manapság teljesen természetes, ha augusztus, akkor a Forma-1 versenynaptárjában ott szerepel a magyar nagydíj. De a kezdetekben ez igazi kuriózum volt. A keleti blokkban egyedül minket csapott meg a helyszínen a nyugat benzingőzös cirkusza, hiszen azelőtt minimum Ausztriáig kellett elzarándokolni annak, aki élőben szerette volna végignézni a versenyt. Jelenleg a világban is ilyen benzingőzös boksz hangulat uralkodik a piacokon, ahol az istállók (országok) egymással mérkőznek meg.

Jelenleg is több részre szakadt a mezőny, hiszen vannak olyan csapatok, amelyek fényévekre vannak a többiektől (Németország, Franciaország, skandináv államok, Kína), vannak olyan menők (Japán, USA) akik a múltban nagyokat alkottak a pályákon, viszont jelenleg a mérnökök nem találják az autó helyes beállítását, és ez miatt lényegesen gyengébb teljesítményt mutatnak, mint amennyit az autó tud. Valamint vannak azok a csapatok (PIIGS országok), akik minden versenyen több kört kapnak az élen lévő istállók autóitól, és sajnos nem látszik jelenleg esély arra, hogy rövidtávon közelebb kerüljenek az élen állókhoz. Ráadásul az egyik kiscsapat (Görögország) vezetői valamint a mérnökei, de még a verseny licenctulajdonosa sem tudja, hogy csak új motor kell a csapatnak az eredményjavuláshoz, vagy teljesen új kocsit kell építeni, mert gumiszállítót már cseréltek (görög mentőcsomag 1.0), de ez nem vezetett eredményre. Remélhetőleg ebben a hónapban fény derül erre (aláírásra kerül a görög mentőcsomag 2.0) és javulás várható az eredményükben, mert ha nem, az hatalmas görögtüzet okozhat, és ez, mint tudjuk, nem jelent jót ott ahol benzinnel dolgoznak.

Nézzük az istállókat:

Red Bull (OTP): Bár szárnyakat ad vágyainak, de mostanság kicsit szárnyaszegett. 5.500 Ft alatt nem is innék belőle még egy adagot.
Mercedes (MOL): Nagy kiugrás tőle sem várható, főleg, hogy tisztán gyári csapat (állami tulajdonossal). Kivárnék vele.
McLaren (Richter): Úgy néz ki, hogy kicsit magára talált, 34.000 Ft körül mintha használták volna a KERS-t. További eredményjavulást várok tőle (vennék belőle).
Toro Rosso (Pannergy): Ha az atomról, mint energiáról talán lemondanak, de az energiára szükség van, lesz. Ha nem is a bika, de a víz energiája adott, és talán nem is olyan nehéz hozzájutni, mint azt sokan gondolják. Én bízom a kiscsapatban.(Venném, tartanám továbbra is, de véleményem nem változott, nem all-in, nem day-trade, és elrakni befőttnek. Aki ilyen feltételekkel nem tud kereskedni, az nézzen más papír után, ne ezt szidja.)

A devizapiaci bokszok környékén élénken figyeljünk, hogy eur/chf devizapárban az 1,2 alatti szinteknél a svájci jegybank (csütörtökön jegybanki kamatdöntő ülés) beküldi-e safety cart, megelőzendő a nagyobb balesetet. Ettől függetlenül a chf/huf short pozíciókat (ha nyitottak 217Ft és 220 Ft között) tartanám, hiszen lesz olyan pillanat, amikor 210 Ft vagy alatta realizálni lehet a nyereséget.

Aki a vad száguldást szereti, számlájára a hároméves görög kötvényt vezeti!

Aki eurójának biztonságos autót építene, az OTP euró kötvény kittet vásárolja meg!

Az izomláz és egy poroltókészülék legyen Önökkel! Óvatos és sikeres kereskedést! 
 

Ziegler Mátyás - Győr

Címkék: portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://tozsdemamor.blog.hu/api/trackback/id/tr342985186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.