Hőlégballon

 2012.11.21. 08:44

1783. november 21-én emelkedett a levegőbe először emberrel hőlégballon, a Montgolfier-testvérek jóvoltából. A fedélzetén d’Arlande márkival 900 métert tett meg a levegőben, és átrepült Párizs felett is. Persze lehet, hogy munkásokkal előtte is kipróbálták, de erről nem szól a fáma. Hasonló kísérletnek lehetünk tanúi most a piacokon. Bár pénzügyi „válság” van, Európában, illetve a tengerentúlon „szédítő” magasságokban tartózkodnak az indexek, ami a tőzsdei hőlégballonok fűtésére használt nyomtatott pénznek köszönhető. Kérdés,meddig lesz elég ez a fajta üzemanyag a ballonok levegőben tartására, és egy esetleges landolás soft vagy hard lesz. Mert ne legyenek kétségei senkinek, landolás lesz, de hogy koppanás is lesz-e, az még a jövő zenéje.

 

Nézzük a piacokat:

 

Léggömb (OTP): Meteorológiai megfigyelésre szánt eszközünk esőt jósolt. Be is jött. Remélem az eredmény kijövetelekor megfigyelhető emelkedést mindenki eladásra használta fel. Meddig eresz a ballon? Valahogy azt érzem, a sáv áthelyeződik 3.800 és 4.000 Ft közé. Tehát valahol a sáv alsó széle közepe környékén (3.850 Ft vagy alatta) céloznék rá.

 

Léghajó (MOL): Zeppelinünk kigyulladt Zágráb légtere fölött, kérdés a tüzet el tudják-e oltani. Reméljük,hogy nem benzint locsolnak rá. Porhintés az tökéletesen megfelel. Mindezek ellenére 17.200 Ft körül (milyen régi óhajom már) vennék belőle egy csomagot, és további esésben sávosan fújnék még bele levegőt.

 

Siklóernyő (Richter): Kicsit elfogyott alóla az MSCI felhajtóerő ennek hatására kevéssé biztonságossá vált a használata. Ha sikerül úrrá lenni az ernyőn és a meglévő magasságból 38.000 Ft magasságába érne, katapultjának belőle, majd vitorlázzanak újra 37.000 Ft közelébe vagy alá az újabb vételek előtt. Ezeken az árakon azért belépnék, hosszabb távra is. A szárny ugyanis nem sérült meg, a gép egyben van.

 

Papírsárkány (PannErgy): Mivel régen hadászati célokra használták az eszközt, remélem, a papír is megtámadja a meleg gőz segítségével az árfolyam ennél magasabb régióit is. Vegyék, tartsák, hiszen sárkányt eregetni jó mulattság.

 

Nemzetközi részvénypiacon továbbra is figyeljék a Hyundai részvényeit, ha turbulenciába kerül és 22,5 euró közelébe esik, szálljanak be, előbb utóbb megérkezik a felhajtóerő vissza 23,5-24 euró magasságig.

 

A devizapiaci hőlégballonosok 280-281,5 Ft körül fújják meg az EUR/HUF longokat, ha ennél is lejjebb megy, fújjanak még. Lesz olyan pillanat, amikor a hirtelen jött légnyomás 285 Ft-ig repíti az eszközt. Nyugdíjas légi kalózok az EUR/CHF eszközzel biztonságban érezhetik magukat 1,205-ről. Az EUR/USD légi jármű csak asztronautáknak javasolt életbiztosítás megkötése után sztratoszféra ugráshoz.

 

Azért, hogy a drága euró levegőt ne a lufiba pazarolja, arra a célra ott az OTP kötvények eurós papírja! A meleg levegőtől még a kátrány is vajjá válik, eurója messzi magasságba felszállni a MOL Magnóliájával vágyik!

 

Az izomláz és NENA 99 léggömbje legyen Önökkel! Óvatos és sikeres kereskedést!

 

 

Ziegler Mátyás

Címkék: portfolioblogger

A bejegyzés trackback címe:

https://tozsdemamor.blog.hu/api/trackback/id/tr234917771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.